Endokrinologija

Endokrinologija proučava žlijezde, dijagnosticira nepravilnosti u njihovom radu i liječi bolesti. To mogu biti poremećaji metabolizma kao što su: debljina, bolesti štitnjače, Hashimotov sindrom, metabolički sindrom, poremećaji metabolizma lipida, šećerna bolest, giht, poremećaj rasta, bolesti koštanog sustava (osteoporoza, osteomalacija), bolesti hipofize, bolesti nadbubrežne žlijezde, poremećaj funkcije spolnih žlijezda, i druge.

Pregled endokrinologa treba obaviti kad osjetimo neki od ovih simptoma:

• malaksalost,
  • promjena tjelesne težine (mršavljenje ili debljanje),
  • pojačano znojenje,
  • svrbež,
  • promjena boje glasa,
  • glavobolja,
  • poremećaj sna,
  • preskakanje srca (palpitacije),
  • otežano disanje (dispneja),
  • poremećaj osjećaja gladi i apetita te otežano gutanje, žeđ, proljev/opstipacija,
  • poremećaj menstrualnog krvarenja i impotencija.

Žlijezde (endokrine) otpuštaju hormone koje stanicama daju naredbu što da rade.

Na primjer, bez otpuštanja hormona u pravo vrijeme (ako žlijezda ispravno radi) tijelo ne bi znalo da je vrijeme za početak puberteta ili kosti djeteta ne bi dobile poruku da je vrijeme da dijete raste ili prestane rasti kada je doseglo svoju genetski predodređenu visinu.

U tijelu postoje endokrine žlijezde različitih oblika, veličina i funkcija koje se nalaze u različitim dijelovima tijela. To su:

• epifiza, hipofiza, hipotalamus, štitnjača, paratiroidne žlijezde, timus ili prsna žlijezda, nadbubrežne žlijezde, gušterača, jajnici te sjemenici ili testisi.

Hormoni koje otpuštaju žlijezde  u krvotok pomažu pri regulaciji reprodukcije, metabolizmu, spavanju, krvnom tlaku, otkucajima srca itd..

Tim poliklinike Lux

Upoznaj svog specijalistu

Za vas smo odabrali člana liječničkog tima Poliklinike LUX koji ima najbolja znanja u toj grani medicine (subspecijalizaciji ili dodatnim višegodišnjim edukacijama)  koja je polju vašeg interesa.

Zakažite svoj termin

Ne odgađajte s prevencijom zdravlja. Pošaljite nam upit s kratkim opisom svojih tegoba i dogovorite termin svog pregleda već danas.

Poliklinika Lux - Solin
Poliklinika Lux - Benkovac